Ett år har gått

Hittade några anteckningar i en bok från ett år sedan, några uttag:
5/1-2010
Mia (mina djävul) överröstar allt annat. Jag har snart gått ner tio kilo på en månad och slutar äta mer och mer. Jag vill skrika till Mia: Jag kommer snart vara snyggare än dig! Smal, perfekt, rödhåring med egna konstverk på armarna som inte gör något fel alls.
Men sen kommer verkligheten ifatt mig. Jag orkar inte kämpa. Rösterna tar över mer och mer och jag ger snart upp... Mina vingar kommer aldrig växa ut. Jag är hopplös, tom och värdelös.

20/1-2010
Jag har förlorat all kontroll jag någonsin hade över mig själv. Jag är ett vrak, overklighetskänslorna är värre, rösterna skriker och jag når gränsen för vad jag klarar.

Sista anteckningen i den boken jag hittade:
27/1-10
Nu lever jag livet efter leva eller dö må de bära eller brista nu lever jag efter mina egna regler!


I will not bow
I will not fall
I will survive
even if it's hard


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0