Hon.

Igår var vi på ikea men kunde inte logga in på blogg.se de stod bara "inloggningen är avstängd" någon som stött på samma problem?
Sov hemma inatt och gick väl sådär. Nu sitter jag och tittar på tv och ska till mormor snart eftersom hon fyllde år i torsdags :) Ikväll åker jag tillbaka till avdelningen. "Hon" har inte varit där och kan lämna mig ifred där.

Jag ser henne överallt.
När hon går från min gamla skola. När klasskompisarna går förbi henne och böjar skratta hur tårarna kommer i ögonen.
När hon kommer hem från skolan och stänger in sig och torkar sina tårar. Kollar sig själv i spegel i avsky.
Hur hon rensar kylen i ren panik eller som när hon är äldre letar desperat efter något vasst.
På nätterna kollar hon in i rummet där hennes föräldrar sover. Hon skakar och skriker på dom men ingen som reagerar.
Hon sitter på kaj-kanten med fötterna över vattnet och funderar på att ramla i.
Hon står på bron och funderar på att hoppa.
Hon sitter på golvet och gråter när ingen ser.
Hennes blick är vilsen och borta.
Hon låter ingen se hennes rop på hjälp och ingen ser igenom hennes lögner.
Hon tittar på mig med sorgen blick och ber om hjälp.
Jag kan inget göra jag kan inte ändra de förflutna.
Hon är mig, mig som liten och rädd.
Hon dog för fyra år sedan.
Då satt vi som två, på ett räcke på en bro över tåg rälset. När tåget kom hoppade hon och dog. Kvar satt jag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0