Hej igen här kommer idioten och skriver lite saker

Okej, vad har hänt ???
Mycket...

Kom in till akuten vid två på dagen tror jag, jag var med medvetandet men jag orkade inte öppna ögonen mer än var jag var tvungen och benen ville inte lyda. Personalen hittade mig på rummet när de skulle kolla till mig då låg jag på golvet och hade spytt. Orkade ingenting så svarade knappt när dom försökte prata med mig.Så jag har lite dålig koll på vilken personal som kom först, men tillslut var ju alla där ändå. Jag måste ha skrämt dom som fan.
Äh dom vet ju att jag är kapabel till sånt här som min behandlingsansvarig på bup sa idag.
Ambulansen kom och jag orkade gå ner för trappan helt skakig men de gick ju för fan, sen ambulans in till akuten på karolinska. Där kommer jag inte riktigt ihåg något mer än ett virrvarr av frågor och maskiner. Kommer dock ihåg när min mamma kom, fan vad jag blev ledsen då...
Men på kvällen kom jag till en avdelning på astrid lindgrens barnsjukhus, Q83, och jag fick dropp, halsa kol (inte de godaste!) och jag fick sova. Och jag sov och jag sov och jag sov och jag spydde. Efter att inte ätit något på över ett dygn och spytt så mycket jag gjort kunde jag först inte behålla något, inte ens kolet de tvingade ner i min hals. Men tillslut slank en macka och nyponsoppa som jag sen levde på.¨
Dagarna bestod väl av att sova, prover, dropp (som när jag tillslut började höra igen, hade hörselproblem, hörde att den lät förskräckligt) men de kom in ett par clowner när jag låg och åt glass och de förbjöd mig att äta med vanlig sked, för jag skulle äta med en magisk sked! Sen gjorde de en hjärt ballong och ett bi och gav mig godis som medicin haha :) annars har jag bara tittat på tv och sovit. Träffade världens drygaste läkare från bup han frågade mig ärligt talat om jag skulle putta in honom i väggen och rusa därifrån om man tvingade mig till bup. Yeah, sure de skulle ju gå bra, jag som knappt kunde gå, hade två dropp med två maskiner som jag skulle behövt dra efter mig och sen bara iklädd en t-shirt. Ja... jag skulle ju kunna springa därifrån..
 
Kom från Karolinska/Astrid Lindgren igår. Haha hade världens stressade taxi chafför mellan sjukhuset och bup akuten. Mamma och jag åkte ju på sjukresa så vi behövde inte oroa oss för pengarna med föraren var jätte stressad och de kröp typ myror i hela hans kropp när de var köer genom hela stan. Han hade bara jobbat i tio dagar men jag tyckte han verkade skitrolig just då haha ;)
Kom till bup akuten någon gång på eftermiddagen, tråååkigt,.
Så mamma och jag sov på akuten och världens störaste lilla unge gick runt och skrek fast hon var ganska gullig ändå. När jag skulle åka hade hon precis svalt ett lock från en tvål flaska.
Jag måste nog skriva lite vad dom sa på mitt möte någon gång men jag orkar inte just nu..
Efter lunch idag om jag från bup akuten iallafall..

Firade min födelsedag, just jag fyller 16 idag...., och sen vid åtta kom jag till mitt behandlingshem igen och där blev jag firad igen. och nu har jag vak, minst sagt, jag ska inte få sova i min säng utan jag ska sova i personalrummet...kul...hm...vad tror ni litar personalen på mig?

Men nu ska jag nog snart försöka sova iallafall!

update: till anonym, jag hade tagit en överdos eftersom jag ville ta mitt liv


Kommentarer
Anonym

Vad hade du gjort? :(

2011-06-25 @ 16:06:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0