Ser ni inte att jag inte orkar kämpa?

Hur länge orkar man fortsätta kämpa?
Ta risker sägs det
Lite spänning i livet är bra
Gör något åt situationen
Istället för att bara acceptera
Att det är som det är
För ingen fattar riskerna jag tar i varje steg
I varje val

Allt kan gå överstyr
Det har gjort det många gånger tidigare
Så jag vet vad som kan händer
Det blir värre och värre

Är det värt att ta risken?
Med mitt liv på spel
Med hjärtat i mina hand
Jag kan krama åt hjärtat
Känna de sluta slå
Avsluta det här och nu
Känna pulsen sakta ner
Innan jag sakta faller ner
och dör

Pulsen saktar ner
Jag kramar det lite lätt
Känner allt ge vika
Sakta blir jag svagare
För varje sekund
Kramar de hårt
Känner pulsen sluta slå
Må bara vara en sekund
Jag går överstyr

Ingen tar bort mitt hjärta
Dom låter de ligga
Är det ingen som bryr sig?
Är det ingen som ser?
Ta bort hjärtat ur min hand
Eller krama det åt mig
Så de slutar slå

Men vad du än gör
Stå inte bara där!
Hjälp mig fatta ett beslut
Att gå mot ljuset
eller tillbaka till mörkret




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0