Hej..jag..är..dum..i..huvudet..........som..vanligt

Vad ha jag gjort idag?
Absolut inget.

Det går åt fanders eller vänta det kanske går bra.
Ett, två, tre, fyra när ska detta sluta?

Jag fryser. Sitter med två par byxor, tjocktröja, tjocka strumpor och fleece-filt.
Jag fryser.

Jag klarade mig länge, men efter några dagar kommer allt tillbaka. De som tidigare tog flera veckor, månader.

Jag är tillbaka i Helvetes portar och knakar på för hjälp.
Lucifer tag mig i sina armar och tar mig in i helvetet och stänger porten.
Jag är fast. Igen.
"Bra att du är tillbaka. Du kan inte klara dig utan mig och det sa jag."
Lucifer viskar sakta i mitt öra och allt känns bra. Men som alla andra gånger är detta bara början. Lucifer presenterar mig igen för sina följeslagare. S.E.E. det är första gången jag ser dom tillsammans.

Jag är tillbaka i helvetet och det finns ingen väg ut.
Lucifer och jag. Sida vid sida.
Han viskar i mitt öra "detta är rätt, detta är bra."
För en gångs skulle känns allt även rätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0