Det ord inte kan förklara.

Fan! Har inte mått såhär dåligt som de senaste två-tre veckorna på flera månader. Planer aldrig så konkreta. Och de är illa nu. Saker jag förträngt kommer tillbaka och när jag var hemma såg jag mig konstant som en liten unge som satt bredvid mig, så liten och rädd.
I vardagens värld, som i dröm utan slut, är ingenting riktigt som först det ser ut

Liv utan mening kan inte bäras. Vi behöver ett syfte, ett mål som kan läras
om inte av Döden vi önskar förtäras.
Utan en aning av mål för vårt liv upptas vårt innre av meningslöst kiv
om vårt liv ej vi spiller för självmordets kniv.

Vad hemlighet är, kan bäst bevaras djupt i tidens mörka brunn.
Där kan ingenting förfaras
men ej heller skänkas mun
Det du hemligt vill bevara skall du djupt i hjärtat spara.
Och när tid och år fått glida över hemlighetens schakt
ingen kan till andra sprida något som du ej sagt.
Då kan bara du uppväcka hemligheten ur dess grav
bara du förmår den väcka djupt ur dina minnens grav.

I vardagens värld, som i dröm utan slut, är ingenting riktigt som först det ser ut.

En ledning som vibrerar.
Isköld hälld i hjärtats värme.
Kall eld.
En själ som exploderar.
Vrede ställd mot livets nerv.
Kall eld.
En ångest som torterar.
Dödens däld som slukar världens ljus.
Kall eld.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0