En dålig kompis som är sjuk i huvudet.

Det är tydligen jag.

jag vet inte om jag är förbannad eller ledsen.
en klasskompis i min vanliga skola har varit i ryssland ett halvår men ska tydligen gå vårterminen i min klass som förut. Så han skrev till mig att jag är sjuk i huvudet. Och sen massa andra saker.

Och nu för en timme sedan loggade jag in på facebook och såg att jag fått ett mejl av en gemensam kompis, J, till min bästis och mig. Och hon skrev att min bästis, M, som varit på jourhem sen oktober och skickat avskedsbrev till oss är nu på behandlingshem. Och M har tidigare sagt att hon inte fick ha sin mobil på jourhemmet för att hon inte skulle ha kontakt med dom som var dåliga för dom men ändå hörde jag lite från henne då och då.

Sen kom smällen, J berättade, när jag sa att hon skulle säga till M att ringa mig, att M bara får ha kontakt med dom som är bra för henne vilket inkluderar J och några andra. Där blev jag jävligt sur.

Så jag är inte bra för henne nu eller?!
För allt jag gjort för henne har jag aldrig gjort något hon inte vill. Jag har stöttat henne genom rättegång och anmälan, har även vittnat. Stod ut med henne under hela sommarlovet där jag fick minst en gång per dag ett sms att hon ville ta livet av sig och inte orkade mer, och ibland hej då sms. Jag har bråkat och hållt på med personer i vår skola för dom var taskiga mot henne. Jag har presenterat henne för nya kompisar och fått henne att inse vad hon vill göra när hon blir stor. Skällt och uppmuntrat och hjälpt henne i dåliga och bra stunder. Jag möte henne när hon rymde från jourhemmet i nyköping till stockholm och skällde ut henne.
Sen massa andra saker också.
men jag kan inte komma på någon gång där jag verkligen varit dålig för henne.
och hon har varit underbar för mig! Stöttat mig och hållt på. Efter självmordsförsöket drog sig många undan men hon var för fan kvar! I tre år har vi stått bredvid varandra men nu får vi inte längre. För jag är dålig för henne. Varför? För jag e på bup eller? Skit!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0