Texter jag skrivit

Hittade denna:

Hur länge kan man be ens älskare att vänta på en?
Är all längtan alltid förgäves
Att leva är mer än att hålla sig vid liv
Men ett barn skriker inom mig fylld utav ångest
och utanför försöker en vuxen
Ta
kontrollen

och:

En kopp med varm choklad
Globen lyser vit i mörkret
Vattnet svart och spegelblankt
Speglar alla ljus
Miljoner ljus som glimmar
Ropar och lockar
Men jag tar en klump choklad
och trycker mig närmare elementet
Dricker ur det allra sista
Vänder ryggen mot ljuset
Släcker lampan
och försvinner i mörkret

och:

Hur kan ni veta
Ni kan ju inte se igenom mina ögon
Se det som inne smulas sönder
Till inget
Det som inom mig brister
Sänker min förmåga
Min energi

Skriven nu:

Lär mig hantera min impuls
Stoppa mig
Låt mig inte göra de saker
Jag sedan kommer ångra
Det är snart försent
Jag har redan börjat
Skuldkänslorna gnager inom mig
Gör jag det, som jag sagt
Kommer jag aldrig få ro
Men jag blir åtsagd att göra det
Ska jag gå emot dom?
Fortsätter jag åt samma håll
Kommer jag bli förlorad
och snart ligga i en förtidig grav
Men jag vill inte detta
Men jag kan inte stå emot
Jag måste göra som dom säger
Snälla hjälp mig





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0