Vrak.

Känner mig som ett vrak när jag knappt tar ni upp ur sängen. Vaknade elva, satt vid tv:n en halvtimme och sedan tillbaka till sängen igen. Pappa kommer väl vid tre och så ska vi nog bara gå ut och gå en sväng innan jag säkert kommer vända tillbaka till sängen igen.

Jag är ett vrak, iallfall idag. Smutsigt hår som är uppsatt med en hårklämma och luggen borttagen, mjukismyxor, rosa sockor, en smutsig blå tröja och osminkad. Det är inte jag.

Jag som var stockholms undersvärlds okrönta drottning innan jag ens hunnit fylla fjorton. Men det tog slut i maj förra året, i de blåa lekhuset på skolgården. Då Erik skrek åt mig, jag var hög som ett hus och precis försökt hoppa från en klätterställning med huvudet före, han bara skrek åt mig och sakta förlorade jag min plats som drottning.

Idag är det jag som flyr från dom. Men dom är alltid där tittar på mig, några säger hej men jag ser att jag förlorade min stolthet. Förrut var dom rädda för mig nu är det tvärtom. Jag gömmer mig, försöker vara i stockholm utan att synas men det är svårt när nästan alla vet vem man är.
Jag var stockholms undervärlds okrönta drottning innan jag fyllt femton. 
Hon som gjorde vad som helst för droger oh sprit. Men fortfarande hade kontrollen och sin onekliga stolthet.

Jag gömmer mig under täcket och orkar inte med någon eller något...
Så även blogg designen jag skulle fixa stannade någonstans och ser förnuvarande hemsk ut...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0