Hur många gånger som jag ramlat ner så står jag ändå kvar än idag

Det är den här tiden på året igen..
På söndag är det första advent igen..
Igår var det exakt en månad kvar till julafton och snart är det även nyår.
Jag HATAR denna tid på året.
När alla ska försöka verka perfekta och man ska vara på ett speciellt sätt och så.
Julafton men mat, godis och tjockiskänslor.
Det jag kommer ihåg från julafton förra året var att när jag kom tillbaka till bup igen så fanns det julmust och godis alla mellandagar på avdelningen. Det är det ända jag kommer ihåg.

Nyår är det värsta på hela året. Jag tänker tillbaka på det som varit och vill fortsätta detta år, inte börja om på ett nytt än. Jag är inte klar med 2011. Jag är fortfarande inte redo. Förra nyårsafton hade jag permission från avdelningen och satt i hörnet hemma vid bordet hos mina föräldrar och gjorde pussel och försökte bojkota nyår. Mamma visste det och gjorde ingen stor grej av nyår utan det var som vilken helg som helst förutom att vi kollade på fyverkerier. Jag vill inte att ett nytt år ska börja förra året försökte jag göra det mesta för att inte se 2011. Nu har jag sett 2011 och det är snart dags för 2012. Jag vill inte se 2012. Inte än iallafall. Detta år tänker jag verkligen bojkotta nyår. Gör upp min plan redan nu.
Jag tänker ligga under täcket genom hela tolvslaget med öronproppar i öronen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0